جراحي زيبايي سينه جراحي زيبايي سينه .

جراحي زيبايي سينه

بالاكشيدن سينه با پروتز و بدون پروتز به چه طريق است؟

پروتز سينه

بالا كشيدن و سفت كردن سينه‌ها با پروتز و بدون پروتز

دلايل مختلفي مي تواند باعث شلي و افتادگي سينه در خانم ها گردد كه عبارتند از بارداري و افزايش سن و كاهش وزن و شير دهي و يا طور ژنتيكيكه عمل جراحي ماستوپكسي مي تواند درمان خوبي براي اين مورد باشد.
انواع افتادگي سينه
۱-درجه يك
۲-درجه دو
۳-درجه
در مورد اول افتادگي در نسج غده‌اي سينه اتفاق مي افتدو افتادگي در نوك سينه و همچنين هاله سينه خيلي كم است و حدود يكي دو سانتي متر است.
در افتادگي درجه دونوك و هاله سينه بيشترافتادگي بيشتر از دو سانتي‌متر دارد و همچنين افتادگي نسج غده‌اي سينه نيز وجود دارد.
نوك و هاله سينه در قسمت  پايين سينه قرار دارد و درخيلي از موارد از چين زير سينه‌اي پايين‌تر است كه شامل افتادگي درجه سه است.
سينه در سه حالت كوچكي و اندازه مناسب و بزرگي مي تواند افتاده باشد و هميشه بزرگ بودن باعث افتادن وشلي سينه ها نخواهد بود و درمان هر يك از اين سه حالت متفاوت خواهد بود.

بهترين درمان براي افتادگي سينه‌ها

درمان به نوع افتادگي سينه بستگي دارد بيماراني كه سينه هاي آن ها افتاده است در بحث ماموپلاستي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
افرادي هستند كه عليرغم اينكه سينه هاي آن ها كوچك است اما افتادگي دارد .درمان هر يك از آن ها متفاوت است .
اگر اندازه سينه ها كوچك باشد پروتزگزاري روش خوبي است (در افتادگي درجه اول) .
كه مي توان با برش كوچك به اندازه سه و چهار سانتي متر پروتز را در زير بافت سينه قرار داد و مي توان از پروتز اشكي استفاده كرد.
در اين مورد جاي عمل جراحي بعد از گذشت چند ماه از بين مي رود.و اما اگر سايز سينه ها خوب و مناسب باشد بايد از برش هاله سينه و دوختن بافت سينه عمل ماستوپكسي را انجام داد.
در افتادگي درجه دوم و سوم اگر اندازه سينه ها مناسب ياشدعمل جراحي ماستوپكسي بدون اينكه  پروتز گذاشته شود توصيه مي شود. برش جراحي يك برش عمودي خواهد بود كه در قسمت زير سينه قرار دارد و اگر اندازه سينه كوچك باشد با عمل ماستوپكسي پروتز گذاري نيز صورت مي پذيرد . استفاده از پروتز اشكي در ماستوپكسي نتيجه بهتر و طبيعي تري خواهد داشت.

پروتز جايگزين نسج سينه

اگر نسج به اندازه كافي باشد ماستوپكسي بهتر از پروتز و ماستوپكسي است .تعدادي از بيماران دوست دارند كه پروتز بگذارند و از نسج طبيعي سينه آن ها برداشته شود كه اين كار صحيح نمي باشد.يك مسئله ديگر اينكه چون سينه ها بعد از ماستوپكسي بالا كشيده مي شوند كوچكتر از اندازه اي كه قبلا داشته اند ديده مي شودبنابراين بايد به بيمار توضيح داده شود و در اين حالت از پروتز كوچك به همراه ماستوپكسي ارجحيت دارد.

افتادگي مجدد بعد از عمل ماستوپكسي

مهم‌ترين نكته در عمل‌هاي جراحي پلاستيك و زيبايي اين است كه ما هرگز نمي‌توانيم جلوي روند پيري را بگيريم. بنابراين با افزايش سن و گذشت زمان مجدداً شلي نسج سينه ايجاد مي‌شود اما در صورتي‌كه عمل جراحي اول با روش و تكنيك درست انجام شده باشد، افتادگي مجدد خيلي كمتر خواهد بود مگر آنكه بيمار مجدداً حاملگي، شيردهي و يا كاهش وزن شديد داشته باشد. در مواردي كه از پروتز همزمان با ماستوپكسي استفاده شده باشد اين افتادگي ثانويه بسيار كمتر خواهد بود.

يك نكته مهم در عمل جراحي زيبايي اين است كه ما هرگز نمي توانيم جلوي پير شدن را بگيريم با افزايش سن مجددا شلي نسج سينه بوجود خواهد آمد اما اگر عمل جراحي با تكنيك درست انجام شود افتادگي كمتر خواهد بود و زماني كه بيمار دوباره بخواهد باردار شود و شيردهي انجام دهد و يا اينكه كاهش وزن بسيار زياد داشته باشد و در صورتي كهاز پروتز با ماستوپكسي استفاده شود افتادگي كمتر است.

خطرات و عوارض بعد از عمل جراحي

اگر بيمار بيماري فشار خون و ديابت و بيماري قلبي –عروقي و ..را نداشته باشد خطر ي بيمار را تهديد نمي كند .در عمل ماستوپكسي در صورتي كه اندازه پروتز مناسب باشد عوارض عمل ناچيز است و عمل جراحي بين يك
تا دو ساعت به طول خواهد انجاميدو چند ساعت بعد از عمل مرخصمي شود.

اطلاعات عمومي درباره جراحي پلاستيك بالا كشيدن سينه (ماستوپكسي)

۱٫    ماستوپكسي؛ عمل جراحي سرپايي است و شما همان روز از كلينيك ترخيص خواهيد شد. از اين رو؛ حتما همراه داشته باشيد.
۲٫    عمل جراحي ماستوپكسي با بيهوشي عمومي قابل انجام است. مدت‌زمان عمل حدود ۱/۵ ساعت است.
۳٫    عمل جراحي ماستوپكسي دردناك نيست و سه روز پس از عمل مي‌توانيد به كار خود بازگرديد.
۴٫    اگر بيماري خاصي داريد يا داروي خاصي مصرف مي‌كنيد؛ قبل از هر اقدامي پزشك خود را مطلع كنيد.‌

نكاتي كه پيش از عمل بايد مورد توجه قرار گيرند:

۱٫    اسكار يا برش جراحي؛ شامل يك برش گرد دور هاله قهوه‌اي سينه و يك برش عمودي تا چين زير سينه است.
۲٫    استفاده از داروهاي آنتي‌اسكار به كاهش اسكار عمل كمك مي‌كند.
۳٫    فتوگرافي تخصصي پزشكي در تمامي عمل‌هاي جراحي زيبايي الزامي است.

نكاتي كه بايد پس از عمل بدانيم:

۱٫    به منظور جلوگيري از افزايش ريسك عفونت در ۴۸ ساعت اول، پانسمان استريل محل عمل را باز نكنيد.
۲٫    درن سينه‌ها دو روز پس از عمل خارج خواهد شد. تا زمان خارج كردن درن‌ها؛ استحمام ممنوع است.
۳٫    حداقل براي يك‌ماه؛ استفاده از سوتين طبي الزامي است.
۴٫    گاها پس از كشيدن درن‌ها، داخل سينه مايع خونابه‌اي جمع مي‌شود كه علامت آن، احساس سنگيني و سفتي در سينه است و بايد در مطب تخليه شود.
۵٫    به مدت دو هفته از انجام فعاليت‌هاي بدني سنگين، بلند كردن بار سنگين، يا انجام حركت‌هاي شديد دست‌ها اجتناب كنيد.
۶٫    به مدت سه ماه از خوابيدن روي سينه‌ها، انجام ورزش‌هاي كششي بالاتنه، شنا و … خودداري كنيد.
۷٫    داروهايي كه براي شما تجويز شده را با دقت استفاده كنيد و از مصرف داروهاي ديگر خودداري كنيد. اگر به داروهايي كه تجويز شده است حساسيت داريد، ما را مطلع كنيد.


برچسب: ، اطلاعات عمومي در باره ي جراحي، خطرات وعوارض بعد از عمل، درمان افتادگي سينه، رعايت نكات پس از عمل، پروتز جايگزين نسخ سينه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۸:۵۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :